Expositie Anneke Kaai

"Misschien vraag jij of vraagt u zich af waarom ik veelal schilderijen maak die een relatie met de Bijbel of een aanverwant thema hebben. Daaraan ligt de volgende ervaring ten grondslag: ik studeerde op de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam in de eind zestiger en de begin zeventiger jaren. Een tijd waarin veel tradities en waarden, wel of niet terecht, omver werden geworpen. Ook de kerk kreeg het voor de kiezen en God werd dood verklaard! Dit laatste raakte mij diep, want ondanks mijn twijfels en vragen, ervaarde ik God als heel dichtbij. Door deze aangrijpende aantijging is toen mijn wens geboren dat, zodra ik afgestudeerd zou zijn, ik mij door deze God, die voor mij ‘springlevend’ was, zou laten inspireren.

Inspiratie met een hoofdletter betekent voor mij: ingeblazen worden door de Geest van God. Ik vind dan ook mijn Inspiratie in de Bijbel en in daaraan verwante thema’s en ik hoop dat de kijker iets van deze ‘Inspiratie’ ervaart bij het zien van mijn werk.  Als schilder ervaar ik dat mijn geloof mijn werk voedt en dat mijn werk mijn geloof versterkt."

Openingstijden voor bezoekers

zaterdag 5, 12, 19 en 26 oktober: 11 tot 16 uur.
woensdag 9, 16 en 23 oktober: 14 tot 17 uur (kinderactiviteit).
vrijdag 11, 18 en 25 oktober: 14 tot 17 en 19 tot 21 uur.

Rondleidingen voor groepen

Voor scholen, verenigingen enz op afspraak hartelijk welkom!
Info: ds. Wim de Bruin, email

Hervormdekerk Bleiswijk, Kerkstraat 4, 2665 BE Bleiswijk.