Vrijdagavond film Cyrano

Ook dit jaar kunt u weer vier interessante films bekijken in De Ringvaartkerk. Ze zijn zorgvuldig geselecteerd bij het jaarthema van de protestantsekerk met de bedoeling een interessante en gezellige avond te bieden, waarbij er altijd weer stof tot  nadenken of discussie is. De toegang is gratis voor ieder binnen en buiten de kerkelijke gemeente, maar we vragen na afloop een vrijwillige bijdrage naar draagkracht vanwege de kosten voor het vertoningsrecht. De voorstelling begint steeds om 20.00 uur met inloop vanaf 19.30 uur met koffie en thee. Er is dan ook gelegenheid om rond te snuffelen en uw slag te slaan op de boekenmarkt! Na afloop van de filmvertoning kunt u napraten onder het data nu meteen in uw agenda.

De eerste film in het seizoen is een klassiek romantisch drama in een recente (kostuum)versie uit 2021. Cyrano meent dat hij vanwege zijn uiterlijk nooit het hart zal veroveren van Roxanne , die verliefd is op de knappe Christian en ook nog uitgehuwelijkt dreigt te worden aan de pompeuze graaf De Guiche vanwege financiële problemen. Zal de ware liefde overwinnen? Hoe geef je ‘handen en voeten’ aan de liefde en gevoelens die je koestert? Cyrano maakt duidelijk dat het in een relatie gaat om de juiste taal en innerlijke rijkdom.